< Tilbage

DLF køber selskab i USA for at komme ind hos de store kæder17-04-2017 - 12:18

Købet af X-Seed skal styrke  adgangen til det amerikanske privatmarked 

 

DLF bygger ny pakke- og lagerhal på 3.300 kvadratmeter i Oregon. Foto: DLF

 

DLF kan nu føje endnu en amerikansk virksomhed til koncernens portefølje. 

 

Selskabet satte nemlig for nylig den sidste underskrift på et nyt opkøb. Det sker i forlængelse af den danske frøkoncerns strategi om at komme tættere på de private, amerikanske forbrugere, oplyser DLF i en pressemeddelelse.

 

DLF har overtaget X-Seed, der er et familiedrevet distributionsselskab med en omsætning på 20-25 mio. kr. 

Virksomheden har udviklet egne brands inden for plæne- og fodergræs, blomster og vildtafgrøder, der afsættes i det amerikanske detailmarked. Købet af X-Seed sker i forlængelse af DLFs strategi om at få bedre og tættere adgang til de private forbrugere på det amerikanske marked.

 

- Vi vil gerne markedsføre os bedre over for de store amerikanske kæder, og netop i detailhandelen kunne vi godt bruge lidt mere opmærksomhed på vores brand. I øjeblikket fylder private label godt op i supermarkederne, men med det nye køb kommer vi til at stå stærkere i detailkæderne, simpelthen fordi vi har mere at sætte på hylderne. Derfor passer X-Seed godt til os, siger Truels Damsgaard, adm. direktør i DLF. 

 

Nyt lager- og pakkeanlæg

Der er stadig fuld fart på den amerikanske jobskabelse, og flere i job er godt for den amerikansk økonomi, fordi det løfter forbrugernes humør og giver vækst til privatforbruget.

 

- Det mærker vi også i forhold til afsætningen af plænegræs. Vores amerikanske koncernselskab i Oregon har haft et flot aktivitetsniveau i de første måneder af 2017, og vi investerer nu i bedre lager- og pakkefaciliteter, så vi kan fortsætte med at servicere kunderne på et højt niveau, fortæller Truels Damsgaard. 

 

Den nye pakke- og lagerhal er på 3.300 kvadratmeter og får plads til 5.000 tons færdigpakket frø.

 

< Tilbage